sumani bitė

Kas yra spirulina? | 9 nepaprastos spirulinos savybės

Spirulina - įžanga

Spirulina (vingrūnė) yra melsvai žalios spalvos dumbliai. Manoma, kad šie dumbliai  yra viena iš seniausių gyvybės formų Žemėje.

Dėl didžiulio maistinio medžiagų kiekio spirulina yra laikoma „supermaistu“. Vitaminais, mineralais, maistinėmis medžiagomis praturtintas produktas taip pat nepaprastai naudingas sveikatai.

Šiame straipsnyje mes jus supažindinsime su spirulina ir devyniomis pagrindinėmis šių nuostabių dumblių savybėmis.

spirulina

Turinys

Istorija

Pirmą kartą šis nepaprastas maistas buvo naudojamas, kaip ištvermę stiprinanti priemonė actekų civilizacijoje.

 Actekai spiruliną naudojo įvairioms ligoms gydyti, o legendos byloja, jog karalystės pasiuntiniai dumblius naudojo, kad nepritrūktu jėgų bėgdami ilgus maratonus .

Spiruliną vėl išpopuliarėjo, kai NASA pasiūlė, kad ją būtų galima auginti kosmose, kad galėtų naudoti astronautai.

Spirulinos nauda – 9 nepaprastos spirulinos savybės

Spirulina yra organizmas, augantis tiek gėlame, tiek sūriame vandenyje. Tai yra melsvadumblių rūšis, priklausanti vienaląsčių mikrobų, dažnai vadinamų melsvadumbliais, šeimai.

Spirulina yra vienas populiariausių maisto papildų pasaulyje. Jame gausu įvairių maistinių medžiagų ir antioksidantų, kurie gali būti naudingi jūsų kūnui ir smegenims. 

1. Turi be galo daug maistinių medžiagų

Standartinė spirulinos paros norma yra 1–3 gramai (g), tačiau žmonės veiksmingai vartoja iki 10 g per dieną . Šis mažas dumblis yra kupinas maistinių medžiagų. Viename arbatiniame šaukšte (7 g) džiovintų spirulinos miltelių yra:

  • Kaloriju: 20
  • Baltymų: 4 g
  • Tiamino (vitamino B1): 14 % dienos normos (DN)
  • Riboflavino (vitamino B2): 20% (DN)
  • Niacino (Vitamino B3): 6% (DN)
  • Vario: 47% (DN)
  • Geležies: 11% (DN)

Spirulinoje taip pat yra magnio, kalio ir mangano. Dumbliuose randamas nedidelis kiekis riebalų – maždaug 1 g valgomajame šaukšte (7 g).

Be to, šiuose dumbliuose esantys baltymai yra tikrai vertingi. Jie aprūpina visomis būtinomis aminorūgštimis, kurių reikia jūsų organizmui.

2. Pasižymi galingomis antioksidacinėmis ir priešuždegiminėmis savybėmis

Spirulina yra puikus antioksidantų šaltinis, kuris gali apsaugoti nuo oksidacinės žalos. Oksidacinė žala gali pakenkti jūsų ląstelėms ir sukelti lėtinį uždegimą, kuris susijęs su vėžiu ir kitomis ligomis.

Pagrindinis dumblių aktyvus komponentas vadinamas fikocianinu, kuris yra antioksidantas, suteikiantis spirulinai unikalią mėlynai žalią spalvą. Fikocianinas gali kovoti su laisvaisiais radikalais ir blokuoti uždegimą skatinančių molekulių gamybą, suteikdamas įspūdingą antioksidacinį ir priešuždegiminį poveikį

3. Gali sumažinti cholesterolio ir trigliceridų kiekį

Šias laikais širdies ligos yra viena iš pagrindinių mirties priežasčių pasaulyje. Daugelis rizikos veiksnių yra susiję su padidėjusiu cholesterolio kiekiu.

Atlikus tyrimus paaiškėjo, kad spirulina gali sumažinti bendrojo cholesterolio, MTL (blogojo) cholesterolio ir trigliceridų kiekį, taip pat padidinti DTL (gerojo) cholesterolio kiekį.

 2014 m. tyrimas, kuriame dalyvavo žmonės, turintys didelį cholesterolio kiekį, parodė, kad 1 g spirulinos per dieną sumažino trigliceridų kiekį 16,3%, o MTL cholesterolio kiekį – 10,1%.

4. Gali turėti priešvėžinių savybių

Kai kurie tyrimų įrodymai rodo, kad spirulina turi priešvėžinių savybių. Spirulinos poveikis burnos vėžiui buvo ypač gerai ištirtas. Tiesą sakant, keli tyrimai parodė, kad spirulinos papildai gali būti naudingi gydant burnos poodinę fibrozę – burnos pažeidimą, kuris yra susijęs su burnos vėžio atsiradimu.

5. Gali sumažinti kraujospūdį

Aukštas kraujospūdis yra pagrindinis daugelio sunkių ligų veiksnys. Nustatyta, kad vartojant 1–8 g spirulinos per dieną gali padėti sumažinti kraujospūdį žmonėms, kurių kraujospūdis yra aukštas.

6. Palengvina alerginio rinito (šienligės) simptomus

Alerginiam rinitui būdingas nosies takų uždegimas. Jį sukelia aplinkos alergenai, tokie kaip žiedadulkės, gyvūnų plaukai ar net kviečių dulkės.

Spirulina yra populiari alternatyva alerginio rinito simptomų gydymui. Pavyzdžiui, vienas tyrimas parodė, kad palengvinant alerginio rinito simptomus ir mažinant uždegimą, spirulina buvo veiksmingesnė už cetiriziną (vaistą, vartojamą alergijoms gydyti). 

7. Gali būti veiksminga nuo anemijos (mažakraujystės)

Anemija yra būklė, kuriai būdingas hemoglobino arba raudonųjų kraujo kūnelių kiekio sumažėjimas kraujyje. Yra daug galimų anemijos priežasčių, įskaitant maistinių medžiagų trūkumą, genetinius sutrikimus ir lėtinį uždegimą.

Viename 2011 m. tyrime, kuriame dalyvavo 40 vyresnio amžiaus žmonių, sirgusių anemija, spirulinos papildai padidina raudonųjų kraujo kūnelių kiekį ir pagerino imunines funkcijas.

8. Gali padidinti raumenų jėgą ir ištvermę

Pratimų sukelta oksidacinė žala yra pagrindinis raumenų nuovargio veiksnys. Tam tikri augaliniai maisto produktai turi antioksidacinių savybių, kurios gali padėti sportininkams ir fiziškai aktyviems žmonėms sumažinti šią žalą.

Vienas iš šių produktų yra spirulina. Kai kurie tyrimai parodė, kad sportuojantiems žmonėms vartojant šiuos dumblius padidėjo raumenų jėga ir ištvermė.

9. Gali padėti kontroliuoti cukraus kiekį kraujyje

Keletas tyrimų parodo, kad spirulina gali palaikyti sveiką cukraus kiekį kraujyje. Remiantis viena aštuonių tyrimų apžvalga, spirulinos papildai 0,8–8 g per dieną gali žymiai sumažinti cukraus kiekį kraujyje 2 tipo cukriniu diabetu sergantiems žmonėms.

Tačiau vartojant spiruliną nebuvo reikšmingo poveikio cukraus kiekiui kraujyje po valgio arba hemoglobino A1c kiekiui. Todėl reikia daugiau tyrimų.

Spirulina su medumi

Spirulina yra dumbliai, todėl jos skonis ir yra kaip jūros dumblių ar tvenkinio vandens. Dėl to ji gali būti jums neskani. Medus yra puikus natūralus produktas padedantis perteikti vaistažolių naudą organizmui. Medus veikia kaip saldiklis, todėl Spirulinos ekstraktas tampa skanesnis.

  • Spiruliną galite įsigyti vaistinėse arba internetu.
  • Medų rasite čia: (Medus)

Apibendrinimas

Spirulina yra labai maistingi melsvadumbliai. Tyrimai rodo, kad jis gali pagerinti cholesterolio ir trigliceridų kiekį, slopinti oksidaciją, sumažinti kraujospūdį ir sumažinti cukraus kiekį kraujyje.

Nors reikia atlikti daugiau tyrimų, kad būtų galima pareikšti tvirtus teiginius, spirulina gali būti vienas iš nedaugelio produktų, vertų „supermaisto“ titulo.

Jei norite išbandyti spiruliną, ji yra plačiai prieinama parduotuvėse ir internete. Žinoma prieš vartojant šį produktą, rekomenduojame pasitarti su gydytoju arba vaistininku.

Papildomos informacijos apie spiruliną rasite čia:

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *